Sandler Training (firma oferująca szkolenia sprzedażowe) udostępnił na YouTube film, będący elementem kampanii reklamowej z użyciem marketingu wirusowego. Polega to na tym, że użytkownicy internetu sami przesyłają sobie link do filmu (lub sam film), który jest reklamą, ale ludzie oglądają go głównie z uwagi na to że jest dobry/śmieszny/nietypowy, etc.
Film dotyczy spotkania sprzedażowego. Prezes i jego asystentka spotyka się z przedstawicielem handlowym, który próbuje coś im sprzedać. Jeśli kiedykolwiek w życiu sprzedawałeś, to odnajdziesz w przedstawionym spotkaniu sporo prawdy.
Poniższy klip, to świetny przykład działania marketingu wirusowego (w ciągu kilku dni – ponad 10.000 odwiedzin na YouTube). Po pierwsze dlatego, że nagranie jest mocno zabawne. Po drugie – bardzo dobrze zrobione. I po trzecie – słodko-gorzko prawdziwe.
Jeśli masz 3 minuty i chcesz się pośmiać i zreflektować w jednym – włącz play.
[…] dla sektora HR. Na Twitterze znajdziemy na przykład Kena Blancharda, czy na przykład znany z filmu o marketingu wirusowym – […]
[…] zrobiony film reklamowy, który nie jest reklamą (tak jak film Sandlera o którym pisałem jakiś czas temu ? jako przykład marketingu wirusowego). Film, który jest […]
ale ta asystentka niczego sobie hyhy
trochę więcej ciekawych też można znaleźć tutaj http://alterweb.pl/-marketing-wirusowy-najciekawsze-przyklady
aczkowiektemat bardzo ciekawy i warto go zgłębić
@iska – dziękuję za linka i pozdrawiam.